sâmbătă, 8 noiembrie 2014

Supă de ciuperci cu crutoane

 

     Dacă doriți să pregătiți ceva uşor şi rapid, dar în acelaşi timp să fie gustos şi să arate bine, trageți cu ochiul la rețeta de mai jos! Aşa cum recent am primit de la soțul meu o carte de gătit pe care mi-o doream demult, m-am inspirat de acolo. Evident e vorba despre Jamie Oliver şi cartea sa "Găteşte în 15 minute". Am adaptat rețeta şi modul de preparare după placul meu, nu că nu mi-ar plăcea ce face si cum face Jamie, dar unele ingridiente sunt greu de găsit. Şi iată ce avem...

Ingrediente:

Pentru supă:

300g ciuperci
1 ceapă
50g orez
20ml vin alb
Usturoi
1cub de concentrat pentru
  supă de pui sau de legume
cimbru
400-500ml apă
ulei de măsline
1 lingură de smîntînă slabă





Pentru crutoane:

Pâine ciabatta sau baguette
usturoi
4 ciuperci
ardei gras
1 măr roşu
1/2 lămîie
Pătrunjel creț proaspăt
caşcaval sau brînză








Mod de preparare:


    Tăiați ceapa şi puneți-o la călit cu două linguri de ulei de măsline. Sfărîmați deasupra cubul de concentrat pentru supă, adăugați sare şi piper, cimbru şi usturoiul zdrobit. Potriviți condimentele după gust. Pentru ca am un robot de bucătărie (la tv îi spun multifierbător, dar sună a traducere stupidă), am călit tot în tigaie, dar puteți face asta direct în cratița în care ve-ți fierbe supa. Desprindeți tulpinile ciupercilor pentru crutoane şi puneți pălăriile la grătar. Sfărîmați tulpinile şi restul ciupercilor pentru supă (eu am facut-o cu mâinile, a fost distractiv), puneți-le peste ceapă, împreună cu orezul şi vinul. După ce s-au mai călit, le-am pus în robotul de bucătărie, am adăugat apa şi am selectat regimul pentru supă. În cazul cînd folosoți cratița, adăugați apa peste ciuperci, acoperiți cu capacul şi lăsați să fiarbă.





   Puneți pe grătar, alături de ciuperci, pâinea tăiată felii şi ardeii. Coaceți tot bine pe ambele părti şi adăugați caşcaval sau brînză pe ciuperci ( scopul e să se topească). Feliile de pâine rumenite, rodeți-le cu usturoi( ca şi în cazul cu bruschetta).
    











Radeți sau tăiați bastonaşe jumătate de măr şi amestecați cu pătrunjel şi zeamă de lămîie. Garnisiți feliile de ardei pe pâine, puneți deasupra ciupercile şi presurați cu amestecul din măr şi pătrunjel. Cînd supa e gata, pisați-o cu blenderul pînă devine cremă, picurați smîntîna şi un pic de ulei de măsline sau de trufe dacă aveți. Serviți împreună cu crutoanele!


Să aveți poftă!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu