marți, 30 iunie 2015

"Vișneak"


    Voi dacă vreți ziceți-i vișinată, dar mie îmi place cuvîntul acesta mai rigid "vișneak", sună mai tare, ca și băutura de facto, avînd 25-30% alcool, de aceea așa am întitulat postarea.:) Evident că tăticul meu face cea mai bună vișinată pentru că el face bine orice lucru de care se apucă. Așa cum în această perioadă el nu este acasă, cine altcineva decît fiica lui mai mare o sa îl înlocuiască?! L-am săturat - e puțin spus cred că, i-am adresat o mulțime de întrebări, unele de cîteva ori, doar ca să aflu cu siguranță și exactitate fiecare detaliu, să nu greșesc cumva. Sincer, îmi fac mari griji, ies foarte des să urmăresc cum decurge procesul în borcane și sper cu tot dinadinsul să am un rezultat pe măsură, să nu îl dezamăgesc pe taticu cînd o să vină și o să încerce vișinata făcută de mine. :D :D :D
     Treziți de dimineață, am mers cu Adrian la cules vișine în spatele casei- sunt acolo doi copăcei micuți și păcătoși, dar care dau cele mai bune și dulci vișine (cred că sunt din soiul Meteor, doar că s-au copt cu o săptămînă mai devreme datorită timpului însorit). Mai jos vedeți poze, nu de alta, dar nici mie nu îmi venea a crede :D :D :D




















     Le-am cules deodată fără codițe, să nu fie stricate sau cu viermi, așa ca pentru noi, le-am pus în borcane, astfel încît să încapă ulterior zahărul și să mai rămînă ceva loc pentru ca procesul de fermentare să aibă loc fără a da pe dinafară. Proporțiile sunt de 300g zahăr la un kg de vișini, iar voi le alegeți în dependență de cantitatea de fructe pe care o utilizați. Nu uitați să acoperiți borcanele pentru a evita furnicile sau musculițele care se adună ca la hram :D Lăsați-le afară, la soare vreo 3-7 zile în dependență de cît soare a fost în această perioadă, între timp, nu uitați că trebuie să mestecați și să zdrobiți fructele pentru a se fermenta mai bine și uniform.
     Atunci cînd descoperiți borcanul și iese de acolo un miros înțepător (alcool etilic format de pe urma fermentării), în interior are loc procesul de fierbere și vișinele se vor ridica la suprafață, iar lichidul se va lăsa la fundul borcanului, înseamnă că e timpul să scurgeți și să strecurați lichidul. Adăugați 350g spirt la un litru de lichid obținut. Turnați băutura în sticle și păstrați-o la rece. Cu siguranță o sa vă placă!

     Borcanele mele așteaptă la soare, am să revin în cîteva zile cu a doua parte din postare, pînă atunci vă îndemn să încercați a face propria băutură și să vă împărtășiți pozele cu mine pe pagina de facebook. https://www.facebook.com/Irinanegarablog/timeline  Merci!

     P.S. Dacă vreți să obțineți o băutură mai slabă sau mai tare, nu aveți decît să puneți mai puțin sau mai mult spirt. Iar în dependență de preferințe, puteți utiliza alte fructe ținînd cont de aceleași proporții. Baftă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu